본문 바로가기
[LANGUAGE] 외국어 매일루틴

[영어]세탁기 수리 요청하기<How does 3:30 on Wednesday sound to you?>가전제품 AS예약/EBS이지잉글리쉬 라디오 영어회화

by 돌냥 2023. 11. 7.
반응형

How does 3:30 on Wednesday sound to you?

수요일 오후 3시 반이면 어떠시겠어요?

 

point: 고객과 직원간의 가전제품AS(콩글리시->warranty라고 함)예약에 대한 대화 본문

 

■Vocab 어휘

dryer 건조기

drain 물이 빠지다, 물을 빼내다 (it’s not draining=it’s clogged)

appliance [əˈplaɪəns] 가전제품, (가정용)기기

appliance repair technician 가전제품 수리 기사

washing machine 세탁기

fix 수리하다 (We need to get it fixed 우리 그거 수리 맡겨야겠어요)

check 확인하다 (I haven’t checked my inbox 받은 편지함을 아직 확인해 보지 않았어요)

 

■Easy Talk 대화

고객: 안녕하세요? 저희 집 세탁기에 문제가 있어서요. (washing machine)

바로 어제 섰는데 물이 안 빠지더라고요. (drain)

직원: 그렇군요. 원하시면 저희 가전제품 수리 기사가 그쪽으로 가서 수리해 드릴 수 있습니다. (come and fix)

고객: 언제 저희 집으로 기사님을 보내 주실 수 있는데요? (will you be able to)

직원: 제가 한번 알아보죠. 수요일 오후 3시반이면 어떠시겠어요? (sound to you)

고객: 그럼 좋겠어요. (would be)

 

▷Customer : Hi. There’s a problem with my washing machine.

 

I just used it yesterday and the water was not draining.

 

Staff: Okay, our appliance repair technician can come and fix that, if you’d like.

 

Customer : When will you be able to send the technician to our house?

 

Staff: Let me check. (I'll foud ou it) How does 3:30 on Wednesday sound to you?

(자주 쓰는 관용표현: How does that sound(to you)?)

 

Customer : That would be great. (자주 쓰는 관용 표현=works for me. 나에게 잘 맞다. 효과 있다. 좋다.)

 

■Sentence Pattern 말문 패턴

1. There’s a problem / with my washing machine.

(문제가 있어요 / 내 세탁기에)

기계나 신체, 상황, 구조 등에 문제가 발생했을 때의 표현.  만일 사람에 대해서 ‘have a problem with 사람’을 쓴다면 ‘그 사람에게 불만을 갖고 있다’는 뜻이 된다.

-There’s a problem with my dryer.

-There’s a problem with my TV.

-There’s a problem with ma laptop.

 

2. When / will you be able to / send the technician / to our house?

(언제 / 당신은 있을 건가요? / 기술자를 보내는 것을 / 우리 집으로?)

상대방에게 앞으로 언제 어떤 것을 하게 있는지 묻는 문장. 어떤 일을 있다고 can 조동사가 필요하지만미래 대한 이야기이므로 will조동사와 can 함께 겹쳐 수가 없기 때문에 will다음에 be able to 쓴다.

-When will you be able to pick me up?

-When will you be able to visit Korea?.

-When will you be able to complete the project?

 

■Now You Talk 작문하기

우리 집 샤워기에 문제가 생겼어요. (my shower)

There’s a problem with my shower.

제가 그걸 바로 며칠 전에 사용했거든요. (the other day)

I just used it the other day.

욕조의 물이 안 내려가더라고요. (in the tub)

The water in the tub was not draining.

저희 스태프가 가서 도와드릴 수 있습니다. (Our staffer, help)

Our staffer(큰 기관의 직원) can come and help you.

언제 우릴 보러 와 주실 수 있나요?

When will you be able to come visit us?

화요일 5시 반이면 어떠시겠어요?

How does 5:30 on Tuesday sound to you?

 

 


Consider these tips when trying to repair your washing machine:
세탁기를 수리하려고 할 때 다음의 팁들을 고려해보세요:


-Problem Description
: Check if there are any other problems besides the water won't drain from the washing machine. A detailed description of the situation in which the problem occurred, what work was being done, a strange sound, etc. will help the repairman better understand the problem.

-Warranty and purchase information: Prepare a warranty and purchase receipt for the product. Ensure the warranty period is valid and can be shown to the repairman if necessary.

-Product model and serial number: Check the model name and serial number of the washing machine. This information can help repair personnel prepare necessary parts in advance or find information about specific models.

-Repair Schedule: If possible, make sure the repairman is at home when visiting to explain the problem himself and check the repair process. This ensures that the problem is resolved properly and allows you to ask additional questions if necessary.

-Consumer Electronics Management: Good care of appliances can reduce the need for repairs. After using the washing machine, it is recommended to remove moisture, clean the filter regularly, and avoid adding excessive amounts of laundry.


-문제점 명료화: 세탁기에서 물이 안 빠지는 것 외에도 다른 문제가 있는지 확인해보세요. 문제가 발생한 상황, 어떤 작업을 수행하던 중인지, 이상한 소리가 났는지 등을 자세히 설명해주면 수리 기사가 문제를 더 잘 이해할 수 있습니다.

-보증서 및 구매 정보: 제품의 보증서와 구매 영수증을 준비해두세요. 보증기간이 유효한지 확인하고, 필요한 경우 이를 수리 기사에게 보여줄 수 있습니다.


-제품 모델 및 시리얼 번호: 세탁기의 모델명과 시리얼 번호를 확인하세요. 이 정보는 수리 기사가 필요한 부품을 미리 준비하거나 특정 모델에 대한 정보를 찾는 데 도움이 될 수 있습니다.

-수리 스케줄: 가능한 경우, 수리 기사가 방문할 때 집에 계셔서 문제를 직접 설명하고 수리 과정을 확인할 수 있도록 하세요. 이렇게 하면 문제가 제대로 해결되었는지 확인하고, 필요한 경우 추가적인 질문을 할 수 있습니다.

-가전제품 관리: 가전제품을 잘 관리하면 수리가 필요한 상황을 줄일 수 있습니다. 세탁기를 사용한 후에는 물기를 제거하고, 필터를 정기적으로 청소하며, 과도한 양의 세탁물을 넣지 않는 것이 좋습니다.


반응형